ript> آشنایی با حرفه مشاور حقوقی – موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت | موسسه بین المللی حقوقی موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

آشنایی با حرفه مشاور حقوقی

 مشاور حقوقی چیست

حرفه مشاور حقوقی به دلیل افزایش زندگی های مدرن و تعاملات بیشتر اداری، تجاری و .. افراد و شرکت ها با یکدیگر بسیار مهم است. بنابراین حضور افرادی که ازدانش کافی در زمینه مسائل و الزامات حقوقی برخوردار باشند، یکی از عوامل مهم بوده و گاهی اوقات برای ادامه حیات سازمان ضروری است. حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی که به دانش این حوزه تسلط کامل دارند باعث می شود تا مشکلات متعدد به وجود آمده در شرکت، سازمان یا در بین افراد جامعه به راحتی حل شود.

برای هر مدیر در یک سازمان نیاز است تا با کمک و مشورت با یک مشاور مسائل مختلفی را که در زمینه های حقوقی، جزایی، کیفری و انتظامی ایجاد می شود را بررسی کرده و در نهایت بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ نماید. لزوم توجه یه این مسائل باعث شده است تا در سازمان ها و شرکت های دولتی یک بخش مستقل حقوقی وجود داشته باشد که در این بخش چندین کارشناس حقوقی در کنار یکدیگر در مورد مسائل مختلف بحث و تبادل نظر می کنند.

آن ها در مورد مسائل حقوقی سازمان، قرارداد های خرید و فروشی که سازمان با سایر سازمان ها یا شرکت های داخلی و خارجی منعقد می کند و مفاد آن، تفاهم نامه های مختلف بین سازمان ها و … تصمیمات لازم را می گیرد و تمامی این موارد را از جنبه های مختلف حقوقی زیر نظر خواهند داشت.

در واقع برای این که یک سازمان همیشه امیدوار به بقاء و سود و پیشرفت پایدار باشد باید تمامی روابط حقوقی خود را به دقت تحت کنترل یک یا گروهی مشاور حقوقی قرار دهد، تا در این زمینه سازمان با مشکلی مواجه نشود.

در سازمان های کوچک معمولا از مشورت یک مشاور حقوقی استفاده می شود که همزمان برای چند سازمان یا شرکت کوچک دیگر نیز کار می کند اما سازمان های بزرگ معمولا این طور عمل نمی کنند و یک گروه از مشاوران حقوقی را مورد استفاد قرار می دهند.

مشاوران حقوقی برای وکیل مدافع به عنوان یک حامی در یک دفتر وکالت حضور پیدا می کند. مشاور با کمک تحقیق، تهیه پیش نویس اسناد قانونی، مصاحبه با شاهدان و تهیه نمایشگاه ها، آن ها را برای آزمایش ها، جلسه های دادرسی و سایر اقدامات قانونی آماده می کند. گاهی اوقات این مشاوران به عنوان دستیارهای قانونی  نیز شناخته می شود.

 اطلاعاتی در مورد مشاور حقوقی

آمار اشتغال

بر اساس آماری که برای ایالات متحده آمریکا منتشر شد در سال ۲۰۱۲ تعداد ۲۷۷۰۰۰ به عنوان مشاور در زمینه مسائل حقوقی وجود دارد. این افراد در اکثر مشاغل در شرکت های حقوقی ایالات متحده مشغول به فعالیت می باشند.

مشاور حقوقی چیست

الزامات آموزشی

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که یک حرفه خاص را دنبال کنید، باید اطمینان حاصل کنید که شما مایل به انجام الزامات آموزشی که به شما امکان می دهد که یک کار ابتدایی را  شروع کنید . اگر پیشرفت حرفه ای برای شما مهم است، شما همچنین باید  آنچه که به حرفه ای شدن شما در این زمینه کمک خواهد کرد را کشف کنید.اگر شما می خواهید  یک مشاور حقوقی بشوید یک راه حل وجود دارد.اگر هنوز  در دانشگاه تحصیل نکرده اید، می توانید در رشته کارشناسی یا مدرک تحصیلی در رشته های تحصیلی  مر بوط به رشته حقوق ثبت نام کنید. که این دوره چهار ساله می باشد و اگر خواستید تا به مقطع دکتری ادامه تحصیل دهید.

مشاور حقوقی خانواده

ملزومات دیگر

برخی مهارت های خوب، و یا ویژگی های شخصی، کمک خواهد کرد که شما را در این زمینه موفق تر باشید.مهارتهای  درک مطلب  به شما این اجازه را می دهند  اگر با حجم  بسیار زیادی از مطالب نوشته شده م روبرو شدید از پس آن برآیید.شما باید مهارتهای گوش دادن و صحبت کردن قوی داشته باشید تا با وکلا و مشتریان ارتباط برقرار کنید. از آنجا که تهیه پیش نویس اسناد قانونی قسمت بزرگی از این کار است، شما همچنین نیاز به مهارت های نوشتن خوب دارید. توانایی تفکر انتقادی به شما امکان می دهد تا راه حل های مربوط به مشکلات را ارزیابی کنید و یکی از بهترین  های شانس کاری را انتخاب کنید. از آنجا که شما اغلب با مقررات سختگیرانه برخورد می کنید، باید بدانید که چگونه زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

مشاور حقوقی رایگان

چشم انداز کار

چشم انداز شغلی برای  مشاوران حقوقی عالی است. پیش بینی می شود اشتغال در این شغل تا سال ۲۰۲۲ سریع تر از سایر مشاغل رشد کند.

 یک روز کاری یک مشاور در یک موسسه حقوقی شامل یک سری از وظایف و کارها می تواند باشد. این ها بعضی از وظایف معمولی این حرفه می باشند :

    درخواست و پاسخ به کمک در آماده سازی اسناد قانونی مانند استدلال،  فراخوانی ، قرارداد و موافقت ها ارائه مداوای مورد دعوای دادگستری و سازماندهی موارد برای ارائه دادگاه انجام تحقیقات قانونی و تجزیه و تحلیل سند ارتباط با مشتریان، تنظیم کنندگان، ارائه دهندگان پزشکی و احزاب مخالف

بدون شک یک مشاور حقوقی در این مورد کارایی لازم را خواهد داشت.

 

مشاور حقوقی خانواده

خانواده به عنوان یکی از ارکان نظام اجتماعی و البته کوچک ترین و مهم ترین بخش آن ، همواره با فراز و نشیب هایی روبرو است. در مشکلات و مسائلی که در یک خانواده  و یا بین زوجین پیش می آید حضور و مشورت با فردی که از دانش کافی در مورد مسائل حقوقی مربوط به این حوزه آگاهی داشته باشد، لازم می باشد. و باید به این نکته توجه کرد که هر فردی نمی تواند در زمینه مسائل حقوقی افراد را راهنمایی کند.

در یک خانواده قوانین موجود برای تک تک اعضای خانواده به طور کامل تعریف شده است و هریک از افراد از لحاظ مالی و عاطفی و .. دارای حقوقی است که باید از سوی سایرین رعایت شود. یک مشاور در زمینه حقوق خانواده می تواند هر یک از این حقوق را بیان کرده و آن ها را در این مورد آگاه کند.

قوانین حوزه خانواده نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط دنیا البته به شکل های مختلف مورد توجه فراوان قرار دارد. کوچک ترین خانواده از یک زن و مرد تشکیل می گردد که اولین حقی که هر یک از آن دو نسبت به هم دارند همان حسن معاشرت و رفتار آن ها نسبت به هم می باشد.

در مورد مسائل خانواده موارد مربوط به حقوق مدنی بیش از سایر آن ها مورد توجه است. دادگاه خانواده وظیفه بررسی و رسیدگی به حقوق و قوانین و دعاوی خانوادگی را بر عهده دارد. برای انجام اقدامات لازم در این موارد و طرح شکایت بهتر این است که افراد همواره از یک مشاور حقوقی خانواده استفاده کند و خود شخصا اقدام به کاری نکنند. از آن جایی که قوانین ریزه کاری های فراوان دارد و افراد از آن ها آگاهی ندارند لزوم استفاده از فردی متخصص دیده می شود تا در نهایت بتوانند نتیجه مطلوب را کسب کنند.

مشاور حقوقی خانواده رایگان

پرسش و پاسخ های فراوانی در حوزه مشاوره های حقوقی خانوادگی روی می دهد. که بسیاری ای از ان ها نیز به صورت تلفنی و یا اینترنتی است. اما در نهایت فرد یا افراد نیاز به کمک و حضور فیزیکی یک مشاور دارند که به این حوزه تسلط کامل را داشته باشد.

از جمله مواردی که در آن ها در حوزه خانواده دعوی مطرح می شود:

  • ازدواج
  • طلاق توافقی
  • طلاق
  • نفقه
  • مهریه
  • حضانت
  • جهیزیه

پرداخت خسارت ها در موارد معنوی مانند

  • کفاره
  • تعزیرات مالی
  • پرداخت دیه
  • عذرخواهی

خانواده یک نهاد ارزشمند است و در کشور ما که یک کشور اسلامی بوده و قوانین نیز تابع این دین می باشد به این نهاد بسیار توجه شده است. در خانواده افراد باید به هم احترام کامل بگذارند و تمامی مواردی که در آن آن افراد حسن خلق را نسبت به یکدیگر رعایت نکند قابل پیگیری است برای مثال

  • ترک خانواده
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • تخقیر و توهین
  • ناسزا گفتن

در موارد اعتبار و حیثیت افراد، خسارات روحی و عاطفی که به افراد وارد می شود متفاوت است که طبق قانون باید میزان این ضرر و زیان تعیین شده و خسارت وارده جبران گردد.

این ها اطلاعاتی مختصر در باره این بود امیدوارم  از مطالعه آن لذت برده باشید.