ript> قراردادهای مربوط به املاک – موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت | موسسه بین المللی حقوقی موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

قراردادهای مربوط به املاک

  • اجاره نامه مسکونی

قرارداد اجاره نامه مسکونی

مورد اجاره و حدود آن : ……………. …………. ……… …… …………. ………. ……. ………………… محدوده و مورد ثبت …………… جلد سند مالکیت ثبت شده ذیل شماره … …. ….. …… صفحه …………………دفتر ………… املاک بخش مربوطه دارای شماره چاپی …………………. که در تاریخ ………………….. مورد اجاره مشتمل است بر …………… ……….. ………. ………. ………………………و…..رشته تلفن بشماره………………………….. که مستاجر مورد اجاره را دیده و به تصرف نامبرده حسب القرار داده شده است جهت سکونت شخص مستاجر و عائله اش که جمعاً نفرند باجاره واگذار و مال الاجاره زیر با توافق و تراضی طرفین تعیین شده است .

مدت : …………. كه ابتداي آن تاریخ ذیل الذکر است .

مال الاجاره : در کل مدت مبلغ …………. ریال وجه رایج که مستاجر متعهد است در اول هر ماه از مدت مبلغ ……………… ریال آن را بموجب یک برگ قبض رسمی به موجر بپردازد و در صورت تاخیر در پرداخت هر قسط بیش از ده روز یا تخلف از هر یک از شروط آتی موجب خیار فسخ است جهت موجر در بقیه مدت .

شروط :

مالیات مستغلاتی و تعمیرات لازمه اساسی با موجر و از اله زبانه و برفروبی و تنظیمات و تعمیرات جزئی و جبران کسر و انکسار شیشه و درب و قفل و دستگیره و تمام وسائل موجوده و منصوبه که تمام آن صحیح و سالم تحویل مستاجر شده است بعهده مستاجر است که در پایان مدت و یا هنگام فسخ به همین نحو صحیح و سالم تحویل موجر نماید. مستاجرحق واگذاری منافع مورد اجاره را کلاً یا جزاً به غیر ندارد .

اجرت المثل از تاریخ فسخ یا انقضاء مدت تا روز تخلیه و تحویل طبق اجرت المثل است . هزینه مصرفی نیروی برق و آبونمان و مکالمات تلفن های دایر شده طبق تشخیص فیش های مصرفی و آب بهای مصرفی و هزینه سوخت گاز شهری طبق تشخیص کنتورهای اصلی منصوبه و هزینه نگهداری تاسیسات کلاً به عهده مستاجر است که متعهد است قبوض آنها را همه ماهه به سازمان های متبوعه پرداخته، رسید آن را تسلیم موجرنماید . حسب الاظهار مستاجر و تصدیق موجر هیچ گونه وجهی به عنوان ودیعه و یا قرض الحسنه و پیش پرداخت بین نامبردگان رد و بدل نشده است . مستاجر متعهد است در انقضا مدت مورد را بدون هیچ گونه عذر و بهانه ای صحیح و سالم تخلیه نموده و به تحویل و تصرف موجر بدهد مگر آن که با توافق و تراضی یکدیگر مدت اجاره نامه تمدید گردد و چنانچه مستاجر در پایان مدت مورد اجاره را صحیح و سالم تخلیه و تحویل نماید و موجراز تحویل گرفتن استنکاف ورزد ذمه مستاجر از پرداخت اجرت المثل بری خواهد شد مشروط به این که مستاجر مراتب تخلیه صحیح و سالم مورد اجاره را با تامین دلیل قانونی از مراجع ذیصلاح به اطلاع موجر برساند . 

 

مبايعه نامه املاك

  • ماده ۱ : طرفين قرارداد
  • فروشنده/فروشندگان ……………………………………………… فرزند ………………………… به شماره شناسنامه ………………………………….. صادره از …………………………..کدملي ………………………………………….. متولد ………………………. ساکن …………………………………………………………..  تلفن ……………………………….. با وکالت/قيموميت/ولايت/وصايت ……………………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………… متولد ………………………… بموجب …………………………..
  • ۲-۱- خريدار/خريداران ……………………………………………… فرزند ………………………… به شماره شناسنامه ……………………………………. صادره از …………………………..کدملي ………………………………………….. متولد ………………………. ساکن …………………………………………………………..  تلفن ……………………………….. با وکالت/قيموميت/ولايت/وصايت ……………………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………… متولد ………………………… بموجب ……………………………
  • ماده ۲: موضوع و مشخصات مورد معامله
  • عبارتست از انتقال ……………………. دانگ يک ………………………………………. داراي پلاک ثبتي شماره ……………….. فرعي از …………… اصلي قطعه ………………….. واقـع در بخش ……………. حوزه ثبتي …………………….. به مساحت …………………………….. متر مربع دارای سند مالکیت به شماره سریال ……………… صفحه ………….. دفتر ………….. بنام …………………………………………………………………………………….. بانضمام ………….. دانگ پارکینگ شماره ……………………. فرعی و ………….. دانگ انباری شماره ………………….. فرعی از ………………. اصلی طبق سند رهنی شماره  ………………….. دفتر اسناد رسمی …………………  مورد رهن بانک ………………… داراي حق اشتراک آب / برق / گاز / اختصاصي / اشتراکي / شوفاژ / روشن / غيرروشن / کولر/ تلفن داير/ غير داير به شماره ………………………………………………………………         به نشاني …………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………..
  • ماده ۳ : ثمن معامله
  • ثمن مورد معامله به طور مقطوع ……………………………………. ريال به حروف ……………………………………………….. ريال تعيين گرديد .
  • ۲-۳- همزمان با اين توافق مبلغ ………………………………………ريال معادل ………………………………………… تومان نقداً/طي چک …………… بانک ………………….. شعبه …………………….. به فروشنده پرداخت گرديد ، باقيمانده ثمن ……………………………………………. ريال در زمان تنظيم سند در دفتر اسناد رسمي پرداخت خواهد شد .
  • ماده ۴ : شرايط مربوط به تنظيم سند
  • ۱-۴- طرفين متعهد شدند جهت تنظيم سند طبق قرارداد در تاريخ /    /    ۱۳  در دفتر اسناد رسمي شماره …………………………………… حاضر شوند و فروشنده متعهد گرديد سند را به نام خريدار يا هر کس که خريدار معرفي نمايد انتقال دهد ، در ضمن اجراي تعهد به تنظيم سند از طرف فروشنده بنام انتقال گيرنده بعدي ، موکول به احراز انتقال از طريق ارائه قرارداد مي باشد . در صورت عدم حضور هر يک از طرفين در دفتر خانه اسناد رسمي براي تنظيم سند ، گواهي سر دفتر مثبت تخلف نامبرده مي باشد .

 

 

  • ۲-۴- عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظيم سند از طرف فروشنده و عدم پرداخت ثمن توسط خريدار در حکم عدم حضور است و سر دفتر در موارد مدکور مجاز به صدور گواهي عدم حضور مي باشد .
  • ماده ۵ : شرايط تسليم مورد معامله
  • ۱-۵- فروشنده موظف است مورد معامله را در تاريخ /    /    ۱۳  با تمام توابع و ملحقات و منضمات آن تسليم خريدار کند و هر گونه موانع در استيفاء و بهره برداري کامل از مورد معامله را برطرف کند .
  • ۲-۵- در صورتيکه معلوم گردد مورد معامله به جهت قوه قاهره قابليت انتقال نداشته و اين عامل مربوط به زمان انعقاد مبايعه نامه باشد عقد باطل است و فروشنده موظف است ثمن دريافتي را به خريدار عودت نمايد .
  • ۳-۵- در صورتيکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتي غير از عامل قوه قاهره مانند رهن ، مصادره ، عمليات اجرائي دادگستري و يا اجراي اسناد رسمي ، مستحق للغير و غصبـي بودن قانونـاً قابل انتقــال به خريـدار نبوده فروشنـده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله معادل ………………………………………………….. رالع بعنوان خسارت به خريدار بپردازد .
  • ۴-۵- کليه هزينه هاي ناشي از تسليم مورد معامله بر عهده فروشنده است ، مگر اينکه به صورت ديگري توافق شده باشد .
  • ماده ۶ : آثار قرارداد
  • ۱-۶- اين قرارداد فروشنده را از هرگونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و دليل به غير از خريدار منع مي کند . در صورت تخلف و انتقال به غير ، خريدار حق خواهد داشت درخواست فسخ قرارداد را نموده و يا با اقامه دعوي ابطال به طرفيت فروشنده و منتقل اليه ، الزام فروشنده را به انتقال مورد معامله بخواهد . در صورتيکه الزام ممکن نباشد خريدار حق فسخ معامله را دارد و فروشنده موظف است کليه هزينه هايي که خريدار متقبل شده بپردازد و معادل …………………………………………… رالر بعنوان خسارت تخلف از عدم انجام تعهد به وي پرداخت نمايد .
  • ۲-۶- فروشنده متعهد است قبلاً و يا حداکثر تا زمان مقرر براي تنظيم سند رسمي کليه مجوزها و مدارک لازم از مراجع مختلف در خصوص مورد معامله از قبيل مفاصاحساب شهرداري ، مالياتي و غيره را اخذ نمايد .
  • ۳-۶- فروشنده مکلف است کليه بدهيهاي احتمالي در خصوص توابع ، اعيان ، مستحدثات و امکانات موجود در مورد معامله را حداکثر تا زمان تنظيم سند رسمي تصفيه نمايد .
  • ۴-۶- هزينه هاي نقل و انتقال اعم از دارايي ، شهرداري و بعهده فروشنده است و هزينه حق الثبت و حق التحرير بر عهده …………………. مي باشد .
  • ۵-۶- قيمت توافق شده براي معامله در بند ۱ ماده ۳ به هيچ عنوان و به جهت نوسان قيمت مورد معامله قابل تغيير نيست و از اين حيث حق و ادعايي براي فروشنده يا خريدار متصور نيست .
  • ۶-۶- کليه خيارات از جمله خيار غبن به استثناي خيار تدليس با اقرار طرفين اسقاط گرديد .
  • ۷-۶- در صورتيکه عدم اجراي تعهد از جانب فروشنده باشد وي مکلف است به ازاي هر روز تاخير مبلغ ………………………….. ريال بعنوان خسارت تاخير اجراي تعهد به طرف مقابل پرداخت نمايد و در صورتيکه ممتنــع خريدار باشد وي مکلف است به ازاي هر روز تاخير مبلغ ………………………………. ريال بعنوان خسارت تاخير اجراي تعهد در وجه طرف مقابل پرداخت نمايد . خسارت مذکور علاوه بر انجام تعهد اصلي بوده و با آن قابل جمع است .

 

 

  • ماده ۷
  • حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کميسيون نظارت شهرستان بالمناصفه بعهده طرفين است که همزمان با امضاي اين قرارداد به موجب قبوض شماره ……….. و ……….. پرداخت شد .
  • ماده ۸
  • اين قرارداد در تاريخ /    /    ۱۳ در دفتر مشاور املاک شماره ………………… به نشاني …………………………………….. …………………………… در سه نسخه بين طرفين تنظيم و امضاء و مبادله گرديد . مشاور املاک موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص مشاور ، نسخه اول و دوم را به خريدار و فروشنده تسليم نمايد و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بايگاني کند و هر سه نسخه داراي اعتبار يکسان است که با تنظيم سند رسمي از درجه اعتبار ساقط است .
  • ماده ۹

موارد حقوقي مفاد اين قرارداد مطابق با مقررات جاري است و تاييد مي شود .    نام و نام خانوادگي کارشناس

             نام و نام خانوادگي  خريدار               نام و نام خانوادگي  فروشنده                   نام و نام خانوادگی شهود     

 

مشاركت در ساخت                                                                                

ماده ۱ : طرفين قرارداد                                             

  • آقاي / خانم ……………………………………………… فرزند ………………………… به شماره شناسنامه ……………………. صادره از ………………. کدملي ………………………………………….. متولد ………………………. ساکن …………………………………………………………………………………………….. تلفن ……………………………….. با

وکالت/قيموميت/ولايت/وصايت ……………………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………… متولد ……………………………. بموجب ……………………………….. که از اين پس طرف اول قرارداد ناميده مي شود .

     ۲-۱- آقاي / خانم ……………………………………………… فرزند ………………………… به شماره شناسنامه ……………………. صادره از ………………. کدملي ………………………………………….. متولد ………………………. ساکن ……………………………………………………………………………………………..  تلفن ……………………………….. با وکالت/قيموميت/ولايت/وصايت ……………………………. فرزند …………………. به شماره شناسنامه …………………… متولد ……………………………. بموجب ……………………………….. که از اين پس طرف دوم قرارداد ناميده مي شود .

ماده ۲: موضوع قرارداد

     مشاركت در جهت احداث بنا ……………………………………………………………………………………………………………

 

ماده ۳ : آورده هاي دو طرف

     ۱-۳- آورده طرف اول عبارتست از ………………….. قطعـه زمين به مساحت ششدانگ ………………………… متــر مربــع دارای پلاک ثبتــی شماره ………………………. فرعی از ………………………. اصلی ، قطعـــه ……………….. واقع در بخش ………………………. حوزه            ثبتی ………………………. که سند مالکیت به شماره سریال …………………………… در صفحه …………………. دفتر ………………….                    بنام ……………………………………………………………. صادر و طبق سند رهنی شماره ………………………. دفتر اسناد رسمی ………………………. مورد  رهن بانک ………………………. در تاريخ عقد قرارداد به مبلغ بعدد ( …………………………………………. ريال ) و به                                         حروف ( ………………………………………………………………………………………………….. ريال ) توسط کارشناس رسمي / خبره محلي مورد توافق و تراضي طرفين تقويم شده و گزارش ممضي شده آن پيوست و جزء لاينفک اين قرارداد است .

     ۲-۳- آورده طرف دوم عبارتست از آورده نقدي به ميزان مجموع هزينه هاي بشرح ذيل که طرف دوم پرداخت آن را در طول مدت قرارداد ، تضمين نموده و اين امر مورد پذيرش طرف اول قرار گرفت .

    الف ) کليه هزينه هاي مربوط به شهرداري بابت صدور پروانه و پايان کار احداث ساختمان و ساير عوارض متعلقه و همچنين حق بيمه تامين اجتماعي و غيره به مبلغ ……………………………………… ريال .

    ب ) کليه هزينه هاي مربوط به احداث موضوع قرارداد تحت هر عنوان که باشد ، اعم از هزينه هاي مهندسي ، معماري ، بنايي ، کارگري و همچنين هزينه هاي ترسيم نقشه ، تامين مصالح ، اجرا و نظارت تا پايان مهلت قرارداد به مبلغ ……………………………………… ريال .

    پ ) کليه هزينه هاي مربوط به خريد و نصب انشعابات آب ، فاضلاب ، برق ، گاز ، تلفن به مبلغ ……………………………………… ريال .

    ت ) هزينه تخريب کليه مستحدثات موجود براي اجراي طرح ( چنانچه آورده طرف اول زمين مشتمل بر ساختمان باشد ) به       مبلغ ……………………………………… ريال .

ماده ۴ : نسبت سهم الشرکه طرفين

     طبق توافق فيمابين قبلي ، سهم الشرکه هر يک از دو طرف اعم از عرصه و اعيان و همچنين حقوق مربوط به فضا ها ( اعم از تجاري ، انباري ، پارکينگ و مسکوني ) بر اساس آورده ها و تعهدات آنها به شرح ذيل تعيين مي گردد .

    الف ) سهم الشرکه طرف اول …………………………………….. درصد .

    ب ) سهم الشرکه طرف دوم ( مجري طرح ) …………………………………… درصد . نحوه افراز سهم الشرکه طرفين در بند ۲ فراز الف ماده ۶ مشخص گرديده است .

ماده ۵ : مدت قرارداد

     مدت زمان شروع مشارکت و اجراي طرح از تاريخ با حروف …………………………………………………………………………………………………………………….. لغايت تاريخ با حروف …………………………………………………………………………………………. مي باشد .

ماده ۶ : شرايط قرارداد و تعهدات طرفين و ضمانت عدم اجراي آنها  

 

 

     الف ) شرايط قرارداد

۱ ) صورت جامعي از مصالح , لوازم و منصوبات با ذکر تمام جزئيات ( اندازه ، نوع ، ويژگيهاي ساخت و غيره ) که توسط طرف دوم در احداث موضوع قرارداد بکار خواهد رفت و در تاريخ      /    /    ۱۳ به امضاي طرفين رسيده ، به پيوست اين قرارداد مي باشد که جزء لاينفک آن خواهد بود .

     تبصره : تغيير مشخصات و مصالح ساختماني با تراضي طرفين و انعکاس و اصلاح صورت جامع بلامانع مي باشد .

۲ ) افراز سهم الشرکه طرفين به نسبت سهم آنان با در نظر گرفتن مرغوبيت و ارزش فضاهاي احداث شده خواهد بود و افراز ، ابتدا از طريق توافق و در صورت عدم دستيابي به توافق ، با انتخاب داور مرضي الطرفين صورت خواهد گرفت و رأي داور قطعي است ، مگر در صورت تقلب و تدليس که در اينصورت متضرر مي تواند در مراجع قضايي صالحه اقامه دعوي نمايد .

۳ ) کليه هزينه هاي لازم جهت تنظيم سند رسمي ، ماليات نقل و انتقال به تناسب سهم الشرکه هر يک از طرفين خواهد بود ، مگر اينکه طور ديگري توافق شده باشد و در صورت اخير ، سهم هر يک بايد مشخص و تصريح شود .

 ۴ ) مدت زمان تنظيم سند و انتقال رسمي پس از صدور پايان کار ساختماني و اخذ گواهيهاي قانوني مربوطه از مراجع ذيصلاح ، ظرف حداکثر ………………. روز مي باشد و شروع آن از تاريخ اخذ آخرين گواهي است .

۵ ) عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظيم سند توسط هريک از طرفين در حکم عدم حضور است و سردفتر در موارد مذکور و بنا به تقاضاي طرف حاضر وفق مقررات موضوعه مجاز به صدور گواهي عدم حضور با ذکر مورد مي باشد .

۶ ) فروش يا پيش فروش سهم الشرکه از سوي شريک با توافق طرف مقابل و قبل از افراز سهم الشرکه امکانپذير خواهد بود .

۷ ) در صورتيکه در اثر حوادث قهري ( اعم از سيل ، زلزله ، طوفان و . . . ) ادامه کار براي شريک غير ممکن گردد و يا در روند اجراي طرح اختلال قانوني ايجاد شود ، تأخيرات به وجود آمده ناشي از اين حوادث ، مجاز شمرده مي شود و هيچ يک از دو طرف در مقابل خسارتهايي که از اين جهت به طرف ديگر وارد مي شود مسئوليتي نخواهد داشت .

۸ ) در صورت بروز اختلاف بين طرفين باستثناء موضوع بند ۲ فراز الف در خصوص مشخصات و مفاد و شرايط قرارداد ، مشاور املاک به عنوان داور مرضي الطرفين اعلام نظر خواهد کرد .

۹ ) کليه خيارات قانوني با توافق طرفين در اين قرارداد ساقط گرديد ، حتي خيار غبن فاحش ، مگر در صورت ثبوت تقلب و تدليس موضوع بند ۲ فراز الف در دادگاه صلاحيتدار .

     ب ) تعهدات طرفين

    ۱ ) تعهدات طرف اول :

  • پس از اتمام بنا به شرح قرارداد حاضر , طرف اول قرارداد مکلف است نسبت به تنظيم سند رسمي انتقال …………… دانگ مشاعي ملک اعم از عرصه و اعيان به نسبت سهم الشرکه طرف دوم به نامبرده اقدام کند .

 

۲-۱- طرف اول متعهد است که ضمن در اختيار قراردادن ملک ، اسناد لازم مربوطه از قبيل سند مالکيت , وکالتنامه کاري را جهت اجراي طرح ، تنظيم و به طرف دوم قرارداد تسليم نمايد . بطوريکه مانعي براي شروع طرح پيش نيايد .

    ۳-۱- طرف اول در صورت تأخير در ايفاي تعهد مبني بر تنظيم سند انتقال ، مکلف است به ازاي هر روز تأخير در ايفاي تعهد انتقال , مبلغ ………………………………………. ريال بعنوان وجه التزام عدم ايفاي تعهد به طرف دوم بپردازد و پرداخت وجه التزام فوق مسقط حق طرف دوم نبوده و رافع مسئوليت انتقال از طرف اول نيز نخواهد بود .

    ۲ ) تعهدات طرف دوم :

    ۱-۲- در صورتيکه اجراي طرح مورد توافق در موعد مقرر به شرح ماده ۵ تکميل نشود طرف دوم مي بايست به ازاي هر روز تأخير در ايفاي تعهد روزانه به مبلغ ………………………………………………… ريال بعنوان خسارت و ضرر و زيان ديرکرد و تکميل بنا به طرف مقابل بپردازد .

    ۲-۲- طرف دوم قرارداد مکلف به بيمه  نمودن کارگران و کارکنان در قبال حوادث کارگاهي خواهد بود .

    ۳-۲- طرف دوم در مقابل حوادث احتمالي ناشي از کار ، بيمه هاي تامين اجتماعي و خسارت و آسيب به املاک مجاور مسئول بوده و در صورت تخلف متعهد به جبران آن خواهد بود ، و هيچگونه مسئوليتي از جهت بروز حوادث و ورود ضرر و زيان اعم از جاني و مالي متوجه طرف اول قرارداد نخواهد بود .

ماده ۷

     حق الزحمه مشاور املاک طبق تعرفه کميسيون نظارت شهرستان ……………………………………. بعهده طرفين است که همزمان با امضاء اين قرارداد طبق قبض شماره ………………….. به مبلغ  …………………………………………………………. ريال پرداخت شد .

ماده ۸

     اين قرارداد بر اساس مقررات و قوانين جاري در تاريخ با حروف …………………………………………………………………………… در دفتر مشاور املاک …………………………………….  به نشاني …………………………………………………………………………………………………………………………………… در سه نسخه بين طرفين تنظيم ، امضاء و مبادله گرديد و مشاور املاک مکلف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص مشاور ،

نسخه اول و دوم را به طرف اول و دوم تسليم و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بايگاني نمايد و هر سه نسخه داراي اعتبار يکسان مي باشند که با تنظيم سند رسمي از درجه اعتبار ساقط خواهد شد .

ماده ۹

     موضوع اين قرارداد از لحاظ حقوقي و فنی تاييد مي گردد .            کارشناس حقوقي ـ فنی          نام و نام خانوادگي

قرارداد( نظارت بر کارهای ساختمانی):

این قرارداد در تاریخ …………… قی مابین شرکت…… به نمایندگی آقای ……… به آدرس…………. از یک سو و گروه مهندسین مشاور …………. به نمایندگی آقای ……………. به آدرس …………….. با شرایط و مشخصات ذیل منعقد میگردد.

 

 

    موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارت است از تهیه و تحویل برگه های تائید نقشه های معماری، سازه، مکانیک برق، همچنین ارائه برگه نظارت بر کارهای ساختمانی و نیز معرفی مجری حقیقی توسط مشاور جهت پروژه ………. مساحت حدود ……. متر مربع

    مبلغ قرارداد:

 مبلغ کل قرارداد جهت انجام کامل ماده یک برابر ……….. ریال برای هر متر مربع( مفید و غیر مفید تعیین میگردد که به شرح ذیل از سوی کارفرما در وجه مشاور پرداخت می گردد.

    بابت برگه معماری از قرارهر متر مربع ……………….. ریال

– بابت برگه محاسب از قرارهر متر مربع ……………….. ریال

– بابت برگه برق از قرارهر متر مربع …………………… ریال

– بابت برگه مکانیک از قرارهر متر مربع ……………….. ریال

– بابت برگه مجری حقیقی از قرارهر متر مربع ……………….. ریال

– بابت برگه نظارت( در هر دوره یکساله) از قرارهر متر مربع ……………….. ریال

مبلغ کل قرارداد برای متراژ ………. متر مربع معادل ……….. ریال می باشد که از سوی کارفرما بشرح زیر به مشاور پرداخت میگردد.

    مبلغ ………….. ریال پس از استعلام برگه ها از طرف شهرداری

    مبلغ ………….. ریال پس از امضا پروانه و تحویل آن به کارفرما

تبصره۱: مدت نظارت ……… تعیین میگردد که از تاریخ استعلام برگه ها از شهرداری شروع خواهد شد.

تبصره ۲: از بابت نظارت سال اول مبلغ ……….. ریال هر متر مربع زیر بنا( مفید و غیر مفید) تعیین میگردد که سالیانه( تا زمان دریافت پایان کار) از سوی کارفرما به مشاور پرداخت میگردد. این مبلغ برای سالهای بعد با توافق طرفین تعیین می شود.

تبصره ۳: از مبلغ پرداختی به مشاور تنها………. درصد بابت مالیات کسر شده و فیش آنها به مشاورتحویل میگردد.

    ماده ۳:

این قرارداد در سه ماده و سه تبصره و در ……… نسخه تنظیم شده است که هر کدام حکم واحد را دارا می باشد.

                    کارفرما                                                                  مشاور

                 مدیر عامل                                               گروه مهندسین مشاور

 

قرارداد اجاره ساختمان اداری برای شرکت ها:                   

 

ماده یک- طرفین قرارداد:

 

الف- موجر

شرکت …………………. به شماره ثبت  …………………. به نمایندگی  …………………. مدیرعامل شرکت  …………………. به نشانی  …………………. …………………. ………………….

ب- مستاجر

شرکت …………………. به شماره ثبت  …………………. به نمایندگی  …………………. مدیرعامل شرکت  …………………. به نشانی  …………………. …………………. ………………….

 

ماده دو مورد اجاره:

 

مورد اجاره عبارت است از یک دستگاه ساختمان………….. طبقه با کاربری اداری به مساحت مفید اداری حدود ………….. متر مربع و مساحت غیر مفید حدود ………….. متر مربع احداثی در قطعه زمینی به مساحت ………….. متر مربع واقع در ………….. ………….. به پلاک ………….. موضوع پلاک ثبتی شماره ………….. و بخش ………….. مشتمل بر ………….. طبقه زیرزمین برای پارکینگ تاسیسات ، انباری و ………….. طبقه همکف( با تجهیزات کامل اداری) به استثناً بخش تفکیک شده به منظور کاربری ………….. و چهار طبقه با تجهیزات کامل اداری( میز و صندلی و مبلمان اداری) و نیز کلیه ملحقات و توابع از جمله انشعابات آب و برق سه فاز، تعداد………….. خط تلفن، تاسیسات خنک کننده چیلر و گرمایشی با فن کوئل، آسانسور، دیزل ژنراتور، برق اضطراری و شبکه ارتباطات کامپیوتر به شرح صورتجلسه تحویل ساختمان که یک نسخه از آن به امضا طرفین قرارداده رسیده و به رویت مستاجر رسید و از کم و کیف آن اطلاع و آگاهی کامل دارد.

ماده سه مدت قرارداد:

مدت قرارداد از تاریخ ………….. لغایت………….. به مدت ………….. سال هجری شمسی می باشد.

ماده چهار- اجاره بها:

مبلغ اجاره بها با توافق طرفین به شرح ذیل مشخص شده است:

۱-۴- مبلغ مال الاجاره از تاریخ ………….. لغایت………….. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ ………….. ریال می باشد.

۲-۴- مبلغ مال الاجاره از تاریخ ………….. لغایت………….. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ ………….. ریال می باشد.

۳-۴- مبلغ مال الاجاره از تاریخ ………….. لغایت………….. بابت ملک مورد اجاره ماهیانه مبلغ ………….. ریال می باشد.

 

که مستاجر ملزم است از تاریخ تحویل مورد اجاره در آخر هر ماه به حساب موجر به شماره حساب …………… بانک ………….. شعبه……………….. واریز و رسید آن را به موجر تحویل نماید.

ماده پنج- شرایط و تعهدات طرفین:

۱-۵- مالیات اجاره و عوارض قانونی مربوط به مورد اجاره بعهده موجر است که توسط مستاجر پرداخت و با ارائه اسناد مثبته از مطالبات کسر خواهد شد.

۲-۵- بیمه ساختمان مورد اجاره به عهده موجر است که توسط مستاجر انجام و هزینه آن طبق اسناد مثبته به حساب بدهکاری موجر گذاشته خواهد شد.

۳-۵- مستاجر حق واگذاری و انتقال مورد اجاره را کلاً یا جزئاً یا به نحو اشاعه به غیر، تحت هیچ عنوان اعم از وکالت، هبه، صلح، مشارکت و غیره را ندارد. در صورت تخلف از این شرط موجر حق فسخ خواهد داشت.

۴-۵- مورد اجاره صرفاً جهت استفاده اداری به ( مستاجر ) واگذار شده است.

۵-۵ پرداخت کلیه هزینه ها از جمله آب، برق، گاز مصرفی، تلفن و غیره به عهده مستاجر است.

۶-۵- تعمیرات کلی و اساسی مربوط به اصل بنا و ملحقات مورد اجاره به عهده موجر و تعمیرات جزئی و نیز انجام تعمیرات و تزئیناتی که برای بهتر استفاده کردن از مورد اجاره صورت پذیرد به عهده مستاجر است.

۷-۵- انعقاد و پرداخت وجه قراردادهای مربوط به نگهداری تاسیسات فاضلاب و تاسیسات مکانیکی( نظیر چیلر، موتورخانه و … ) و آسانسور و هر گونه قرارداد نگهداری دیگر، ساختمان به عهده مستاجر می باشد( ضمناً مستاجر موظف است یک نسخه از قراردادهای مذکور را به موجر تحویل نماید.)

۸-۵- حفظ و حراست از مورد اجاره، متعلقات، لوازم، جبران کسر و انکسار، میز، صندلی و مبلمان اداری مندرج صورتجلسه تحویلی ، درب ، شیشه، قفل، دستگیره، پریز و سایر اعیان مورد اجاره با مستاجر است که بایستی به همان صورت که صحیح و سالم تحویل گرفته است در موقع تخلیه یا فسخ قرارداد نیز عیناً بهمان وضعیت صحیح و سالم تحویل دهد.

 ماده شش  این قراداد براساس قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ با تعرفه دو گواه فی مابین طرفین منعقد شد.

 

                          موجر                                                                                            مستاجر

قرارداد کارگزاری اخذ پایانکار و صورتمجلس تفکیکی

 

این قرارداد فی ما بین شرکت…………. که منبعد کارفرما نامیده می شود از یک طرف و آقای ……………. شماره شناسنامه ………………..صادره از ………… به نشانی………… ………… …………

که در این قرارداد ( کارگزار) نامیده می شود از طرف دیگر و با  شرایط زیر منعقد میگردد.

 ماده یک- موضوع قرارداد:

 

 

 

      موضوع قرارداد عبارتست اخذ پایانکار از شهرداری، اخذ صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت اسناد و املاک، اخذ سند زمین این سازمان مسکن و شهرسازی جهت ………… واحد مسکونی شهرک…………بطوریکه اسناد مربوطه قابل انتقال به خریداران باشد برای هر واحد مسکونی مبلغ …………ریال جمعاً به مبلغ ………… ریال می باشد.

ماده ۲- مبلغ قرارداد:

      جهت ارائه کل خدمات موضوع قرارداد جمعاً مبلغ………… ریال توافق گردید که به شرح ذیل از طرف کارفرما به کارگزار پرداخت می گردد.

توافق گردید که از طرف کارفرما به شرح ماده ۳ به گارگزار پرداخت می گردد.

ماده ۳- نحوه پرداخت:

    …………مبلغ قرارداد در شروع کار در مقابل اخذ تضمین به کارگزار پرداخت می گردد.

    …………مبلغ قرارداد پس از اخذ پایانکار از شهرداری پرداخت می گردد.

    ………… مبلغ قرارداد در مقابل ارائه گزارش پیشرفت کار در خصوص اخذ سند مالکیت زمین و صورتجلسه تفکیکی پرداخت می گردد.

    ………… مبلغ پس از ارائه صورتجلسه تفکیکی و معرفی خریداران به ثبت اسناد پرداخت می گردد.

    ………… باقی مانده پس از انتقال اسناد مالکیت به نام خریداران پرداخت می گردد.

تبصره ۱: از هر پرداخت ………… ریال به عنوان تضمین حسن انجام کار کسر که پس از اتمام قرارداد به کارگزار پرداخت می گردد.

تبصره ۲: از هر پرداخت ………… ریال مالیات کسر و به حساب دارائی منظور می گردد.

ماده ۴- مدت قرارداد:

    مدت قرارداد از تاریخ امضاء قرارداد و پرداخت پیش پرداخت ………… ماه تعیین می گردد.

ماده ۵- سایر شرایط:

    مخارج مربوط به پایان کار و تفکیک واحد ها که توسط برگه پرداخت از طرف مبادی ذیربط صادر شده توسط شرکت پرداخت می گردد.

    درصورت عدم اجرای موضوع قرارداد و یا تاخیر در مدت قرارداد کارگزار متعهد میگردد نسبت به استرداد وجوه دریافتی و جبران خسارت وارده اقدام نماید و حق هر گونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می نماید.

این قرارداد در ۵ ماده و ۲ تبصره و ………… نسخه تنظیم و هر کدام وحکم واحد دارد.

               شرکت کارفرما                                                       کارگزار

               مدیر عامل