ript> استفاده از تخفیف در کلاهبرداری – موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت | موسسه بین المللی حقوقی موسسه بین المللی حقوقدانان آسیا | دفتر وکالت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

استفاده از تخفیف در کلاهبرداری

استفاده از تخفیف در کلاهبرداری


Project Description

سوال : در جرم کلاهبرداری، اگر شاکی بعد از قطعیت حکم گذشت کند، آیا می توان به استناد ماده ۲۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری،متهم را به کمتر از یک سال حبس محکوم کرد؟ در این مورد، آیا تبدیل به جزای نقدی ممکن است؟

پاسخ: با توجه به منطوق تبصره یک ذیل ماده یک ( قانون  تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری ) مصوب ۱۵ آذر ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام  دادگاه هنگام صدور رای و تعیین مجازات نمی تواند با اعمال کیفیات مخففه،مجازات را از حداقل آن یعنی ، یعنی یک سال،کاهش دهد.

سوال:  با سلام میخواستم بدونم بعد از اجرای حکم کلاهبردار و رفتن به زندان میتوان برای او تخفیف گرفت؟ ۷۰میلیون رد مال داره و ۷۰میلیون دولت میخواهد و یک سال حبس،آیا بعد از رضایت شاکی بازهم باید تا ۱سال تو حبس باشه؟

پاسخ: در صورتیکه شرایط و جهات تخفیف را داشته باشد میتوانید با موافقت قاضی از تخفیف در مجازات استفاده نماید.

سوال: سلام خسته نباشید، پرونده کیفری خیانت درامانت به ۳ماه و یک روز محکوم شدم و رای قطعی شده البته سابقه کیفری ندارم و درجه ۷تشخیص داده شده حال با وجود قطعی شدن حکم دادستان مجددا من رو احضار کرده جهت توضیح، ایا برای زندان کردن میخواهد یا رسیدگی مجدد؟

پاسخ: خیر احضار کردن شما موجب زندانی کردن شما نخواهد بود لذا ممکن است برای رسیدگی و یا تخفیف در مجازات شما باشد.

سوال: کسی که به جرم استعمال و نگهداری ۳٫۵ گرم هروئین و شیشه، محکوم به ۴ سال حبس شده، آیا در دادگاه تجدیدنظر، حکم آزادی مشروط یا حبس تعلیقی میگیرد؟ فرد بدون سابقه کیفری می باشد.

پاسخ: آزادی مشروط در خصوص جرائم مربوط به مواد مخدر صادر نخواهد شد ولی ممکن است بتوانید از تخفیف در مجازات استفاده نمائید.